Kluski z kaszy jaglanej z twarogiem

kopytka

Kasza jaglana jest najbliższa memu sercu. Lubię wszystkie inne gatunki, ale do tej wracam najczęściej. Już wypróbowałam wiele potraw z jej udziałem i wiem, że można zrobić jeszcze dużo, dużo więcej.

Dziś kluski z kaszy jaglanej. Można zrobić je w dowolnej formie, ja zrobiłam podobnie do kopytek, bo tak jest najszybciej i najłatwiej. Można rozwałkować na placek o grubości ok. 1cm i pokroić w romby. Bez względu na formę można zajadać na różne sposoby. Na słodko, na słono lub tak po prostu. Smakują doskonale. Polecam!

składniki:

  • 2 szklanki kaszy jaglanej,
  • 2 szklanki mąki plus do podsypania,
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej,
  • 130g twarogu,
  • 1 jajko
  • sól,
  • olej.

Wykonanie:

  1. Kaszę jaglaną płuczę na sicie. Następnie przesypuję do garnka. Zalewam wodą (4,5 szklanki) i gotuję do czasu, aż kasza wchłonie wodę i będzie bardzo miękka (ok. 25 minut).
  2. Po przestudzeniu mieszam z twarogiem, jajkiem i mąką. Wyrabiam jednolite ciasto (jeśli jest zbyt lepkie dodaję odrobinę mąki). Robię rulony i kroję na kopytka lub formuję na kształt klusek śląskich. Wrzucam do wrzącej osolonej wody z dodatkiem łyżki oleju.
  3. Podaję ze słodką śmietaną albo smażone z bułką i masłem. Jeśli robię w wersji bardziej słonej serwuję do gulaszu.

Smacznego!

Zapraszam na YT >>> klik

you-tube-721802_960_720 mały

Opublikowane przez Saganek

Mam na imię Dorota i uwielbiam zdrowe jedzenie. Właściwie to w ogóle uwielbiam jedzenie :) Cały czas myślę co przygotować, co zakupić, co zjeść. Co służy czemu... co na ładną cerę, co na dobre samopoczucie, co na lepszą pamięć... itd. No, ale nie samym jedzeniem człowiek żyje. Lubię aktywność fizyczną, dobre książki i muzykę oraz czas spędzony z moją rodziną <3

9 myśli w temacie “Kluski z kaszy jaglanej z twarogiem

  1. Beznadziejny przepis. Mimo, że trzymałam się dokładnie podanych składników ciasto wyszło rzadkie i lepkie. Próby ratowania go za pomocą dosypywania maki nie udały się. Wszystko poszło do kosza 😦

Dodaj komentarz