Kotlety z komosy ryżowej z cukinią

kotlety z komosy 1

Pyszne, jarskie, wakacyjne kotlety. Świetnie smakują na ciepło i na zimno. Polecam ze świeżymi warzywami.

 

Składniki:

  • 2 szklanki ugotowanej komosy ryżowej (quinoa),
  • 1 nieduża cukinia,
  • 1 szklanka mąki owsianej plus do obtoczenia kotletów,
  • 3 jajka,
  • garść natki pietruszki,
  • 2-3 rozgniecione ząbki czosnku,
  • sól, pieprz,
  • tłuszcz do smażenia (u mnie olej rzepakowy lub kokosowy)

 

Wykonanie:

  1. Cukinię myję i ścieram na tarce na grubych oczkach solę i odstawiam na 10 minut. Po tym czasie odsączam powstały sok. Do cukinii dodaję pozostałe i składniki. Dokładnie mieszam. Ewentualnie doprawiam solą i pieprzem.
  2. Z powstałej masy formuje kotleciki i obtaczam je w mące (jeśli masa wyszła zbyt rzadka do ciasta dodaję mąkę). Smażę na rozgrzanym tłuszczu. Nadmiar tłuszczu odsączam na papierowych ręcznikach.

Smacznego!

Opublikowane przez Saganek

Mam na imię Dorota i uwielbiam zdrowe jedzenie. Właściwie to w ogóle uwielbiam jedzenie :) Cały czas myślę co przygotować, co zakupić, co zjeść. Co służy czemu... co na ładną cerę, co na dobre samopoczucie, co na lepszą pamięć... itd. No, ale nie samym jedzeniem człowiek żyje. Lubię aktywność fizyczną, dobre książki i muzykę oraz czas spędzony z moją rodziną <3

3 myśli w temacie “Kotlety z komosy ryżowej z cukinią

  1. wspaniałe kotlety. dawno tu u Ciebie nie byłam 🙂 zaglądnij czasami i do mnie. pozdrawiam ciepło!

Dodaj komentarz