Pizza z cukinią

pizza z cukinią

Miałam cukinię. Miałam wędzony boczek. Nie chciałam smażyć, ani dusić, więc upiekłam pizzę. Wyszła przepyszna:)

Ciasto na pizzę zrobiłam z tego przepisu klik.

Dodatki:

  • 2/3 niedużej cukinii,
  • 1 cebula,
  • 200g wędzonego boczku,
  • pół żółtej papryki,
  • 250g startego żółtego sera,
  • zioła prowansalskie.

Sos:

  • 2/3 szklanki koncentratu pomidorowego,
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek,
  • pół łyżeczki oregano,
  • szczypta papryki ostrej,
  • sól do smaku

wszystkie składniki wymieszać.

Wykonanie:

  1. Cukinię umytą, cebulę obraną siekam na bardzo cienkie plasterki (najlepiej użyć szatkownicę).
  2. Boczek kroję w niewielkie słupki. Paprykę w paski.
  3. Ciasto na pizzę rozwałkowuję i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Smaruję łyżką oliwy z oliwek i 3-4 łyżkami sosu. Następnie posypuję roztrzepanymi plastrami cebuli. Układam boczek, plastry cukinii i paprykę.
  4. Posypuję ziołami prowansalskimi oraz startym serem.
  5. Wkładam do rozgrzanego do 200°C piekarnika i piekę ok. 25 minut.

Smacznego!

facebook

Opublikowane przez Saganek

Mam na imię Dorota i uwielbiam zdrowe jedzenie. Właściwie to w ogóle uwielbiam jedzenie :) Cały czas myślę co przygotować, co zakupić, co zjeść. Co służy czemu... co na ładną cerę, co na dobre samopoczucie, co na lepszą pamięć... itd. No, ale nie samym jedzeniem człowiek żyje. Lubię aktywność fizyczną, dobre książki i muzykę oraz czas spędzony z moją rodziną <3

2 myśli w temacie “Pizza z cukinią

Dodaj komentarz