Pizza z cukinią

pizza z cukinią

Miałam cukinię. Miałam wędzony boczek. Nie chciałam smażyć, ani dusić, więc upiekłam pizzę. Wyszła przepyszna:)

Ciasto na pizzę zrobiłam z tego przepisu klik.

Dodatki:

  • 2/3 niedużej cukinii,
  • 1 cebula,
  • 200g wędzonego boczku,
  • pół żółtej papryki,
  • 250g startego żółtego sera,
  • zioła prowansalskie.

Sos:

  • 2/3 szklanki koncentratu pomidorowego,
  • 2 łyżeczki oliwy z oliwek,
  • pół łyżeczki oregano,
  • szczypta papryki ostrej,
  • sól do smaku

wszystkie składniki wymieszać.

Wykonanie:

  1. Cukinię umytą, cebulę obraną siekam na bardzo cienkie plasterki (najlepiej użyć szatkownicę).
  2. Boczek kroję w niewielkie słupki. Paprykę w paski.
  3. Ciasto na pizzę rozwałkowuję i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Smaruję łyżką oliwy z oliwek i 3-4 łyżkami sosu. Następnie posypuję roztrzepanymi plastrami cebuli. Układam boczek, plastry cukinii i paprykę.
  4. Posypuję ziołami prowansalskimi oraz startym serem.
  5. Wkładam do rozgrzanego do 200°C piekarnika i piekę ok. 25 minut.

Smacznego!

facebook

2 thoughts on “Pizza z cukinią

Skomentuj

