Kruche ciastka

ciastkaa

Proste w wykonaniu, smaczne i kuszące. Dobrze mieć je zawsze pod ręką… najlepiej do kawy.

  • 300g mąki,
  • 1 jajko,
  • pół łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 150g masła,
  • 70g cukru pudru,
  • 1 łyżeczka cukru z wanilią,

Jajko roztrzepuję z cukrem i proszkiem do pieczenia. Mąkę siekam z masłem. Wszystko razem zagniatam. Przez godzinę chłodzę w lodówce. Ciasto rozwałkowuję i wykrawam różne kształty. Piekę w nagrzanym do 170°C piekarniku aż ciasteczka lekko się zrumienią (około 10 minut). Smacznego!

 

facebook

Opublikowane przez Saganek

Mam na imię Dorota i uwielbiam zdrowe jedzenie. Właściwie to w ogóle uwielbiam jedzenie :) Cały czas myślę co przygotować, co zakupić, co zjeść. Co służy czemu... co na ładną cerę, co na dobre samopoczucie, co na lepszą pamięć... itd. No, ale nie samym jedzeniem człowiek żyje. Lubię aktywność fizyczną, dobre książki i muzykę oraz czas spędzony z moją rodziną <3

17 myśli w temacie “Kruche ciastka

    1. Dwie blachy, dwie i pół (takie od kuchenki). Zależy jakiej grubości ciastka. Ja staram się robić bardzo cienkie, wtedy są bardzo chrupiące i bardziej podzielne 🙂

  1. Ja jeszcze na dodatek jedną strone ciastka obtaczam zwykłym cukrem wtedy są smaczniejsze i bardziej chrupkie 🙂

      1. A ja podzieliłam ciasto na dwie części i do drugiej dodałam łyzeczkę cynamonu i wyszły jasne i ciemniejsze.Jasne pokryłam na końcu masą czekoladową i posypałam wiórkami kokosowymi a ciemne troszkę lukrem i starłam skórkę z pomarańczy.Jak zastygły wyglądały bajecznie,nie mówiąc o smaku…mniaaaaaam;-)

Dodaj komentarz