Ketochleb ze smalcem (ze skwarkami)

 

 

Składniki:

  • 8 wiejskich jajek,
  • 6 łyżek wody,
  • 30g mąki konopnej,
  • 110g łupiny babki jajowatej*,
  • 200g roztopionego, ostudzonego smalcu (u mnie ze skwarkami i cebulą 😉 ),
  • 1,5 – 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczka soli,
  • 2-3 łyżki pokrojonego szczypioru.

 

* Uwaga!! Podczas stosowania składników zawierających babkę jajowatą warto pamiętać o przyjmowaniu dużej ilości płynów.

 

Wykonanie:

Jajka ubijam przez kilka minut, dodaję wodę i sól. Następnie dosypuję wszystkie suche składniki oraz roztopiony (nie może być gorący) tłuszcz. Mieszam dokładnie i odstawiam na kilka minut (łupina musi napęcznieć).

Po tym czasie przekładam do foremki (u mnie keksówka 15×30 cm) posmarowanej masłem i posypanej łupiną babki jajowatej lub otrębami. Piekę w nagrzanym do 180°C piekarniku przez 35-45 minut (chlebek musi być rumiany). Po wyjęciu z piekarnika czekam, aż chleb wchłonie wytopiony w trakcie pieczenia tłuszczyk. Smacznego!

Makro w całości chleba:

  • tłuszcze: ok. 262g
  • białka: ok. 63g
  • węglowodany: ok. 4g
  • kcal ok. 2624

 

Makro w jednej kromce (chleb można podzielić na ok. 20 średniej grubości kromek): 

  • tłuszcze: ok. 13g
  • białka: ok. 3g
  • węglowodany:  ok. 0,2g
  • kcal ok. 131,2

Opublikowane przez Saganek

Mam na imię Dorota i uwielbiam zdrowe jedzenie. Właściwie to w ogóle uwielbiam jedzenie :) Cały czas myślę co przygotować, co zakupić, co zjeść. Co służy czemu... co na ładną cerę, co na dobre samopoczucie, co na lepszą pamięć... itd. No, ale nie samym jedzeniem człowiek żyje. Lubię aktywność fizyczną, dobre książki i muzykę oraz czas spędzony z moją rodziną <3

One thought on “Ketochleb ze smalcem (ze skwarkami)

  1. Jestem pasjonatką diety ketogennej. To jedt najlepszy chleb jakikolwiek jadłam. Uwielbiam go. Zawsze się udaje. U mnie jest zwykle przez ok tydzień. Cały czas świeży. Naprawdę polecam. Dla Diety keto ma idealne makro.

Dodaj komentarz