Najprostsze ciasto na świecie

szybkie ciasto

Jeszcze do niedawna myślałam, że znam może dwa… ba nawet kilka przepisów na super szybkie ciasto awaryjne. W jakim ja byłam błędzie! Teraz rozumem co oznacza szybkie ciasto. To znaczy zrobić coś pysznego z niczego. Nie mając mleka, jajek i masła można zrobić super ciasto z owocami lub bez. Nie dość, że ciasto powstaje niemal z niczego to jeszcze smakuje rewelacyjnie. Połowę ciasta zjedliśmy, gdy było jeszcze gorące… Czy można chcieć więcej? A trafiłam na ten przepis zupełnie przypadkiem. Polecam!

  • 1,5 szklanki mąki pszennej (choć podobno może być gryczana, ja nie próbowałam),
  • 0,5 szklanki cukru,
  • 3 łyżki kakao,
  • 1 łyżka cukru z wanilią,
  • szczypta soli,
  • szczypta cynamonu,
  • 1/3 szklanki oleju,
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 łyżka octu balsamicznego, jabłkowego lub winnego,
  • 1 szklanka przegotowanej i ostudzonej wody lub soku czy kompotu (ja użyłam soku wiśniowego rozcieńczonego z wodą),
  • 2 garście owoców, ja pokroiłam 2 małe banany,
  • pół czekolady i łyżka masła (opcjonalnie do posmarowania).

Wykonanie:

  1. Suche składniki mieszam w misce. Dodaję mokre składniki i mieszam krótko, jedynie do połączenia.
  2. Tortownicę o średnicy 20-22cm wykładam papierem do pieczenia. Ja użyłam formy do tart. Wylewam ciasto do formy. Do ciasta wkładam kawałki owoców.
  3. Piekę w piekarniku nagrzanym do 180C przez ok. 30-35 minut. Ewentualnie po lekkim wystudzeniu polewam czekoladą roztopioną z masłem.

Smacznego!

 

facebook

3 thoughts on “Najprostsze ciasto na świecie

Skomentuj

